Chins i Sälen

Precis som att jag tidigare har skrivit att jag tycker att en duktig löpare bör klara milen på 45 minuter så tycker jag att en duktig styrketräningstjej bör klara att genomföra en chin. Chins är en övning där du involverar ryggmuskulaturen, axlar och coren. Eftersom du häver dig upp är din styrka beroende av kroppsvikten. Det gäller med andra ord att vara stark i förhållande till kroppsstorlek.
Om du vill lära dig göra chins kan du ställa in en bänk och börja i den översta fasen och hålla emot på vägen ner. Använd bänken för att kliva upp till högsta nivån igen.
Chins är en tuff övning för axlarna så kör inte för ofta, max två gånger per vecka.




Relaterade inlägg:

Videoblogg med Walking Bad från Blogger Boot Camp

Jag har lovat att filma alla övningar från det pass som jag körde på Blogger Boot Camp i lördags. Detta blir en liten microvariant i filmform på 5,5 minut (som man måste se för att förstå upplägget så kolla på filmen innan ni ställer frågor) och så specificerar jag passupplägget i text också. Det var över […]

Läs mer

Videoblogg från dagens backlöpning

Läs mer

Videoblogg: hemmaträning för rygg och axlar med pulshöjare

I dag bjuder jag på en av tre delar av mitt hemmaträningspass igår kväll. Jag är så tacksam att jag har grejer hemma att kunna plocka fram när träningsinspirationen kommer men möjligheten att gå till gymmet inte finns. Hemmaträning FTW! Föresten har jag en ny utmaning. Hopprep!

Läs mer