Enkel övning för rumpa, mage och triceps


Efter ett konditionspass med till exempel löpning eller cykling passar det perfekt att komplettera träningen med övningar som engagerar bålen, rumpan eller kanske triceps och där man inte behöver redskap. En övning utan redskap kan vara knepig att göra så att man verkligen får kontakt, ibland får man lägga till ett moment för att få till det. Knästående benspark är en övning som tränar rumpan framförallt men på ett enkelt sätt går det att krydda den så att magen och ländryggen (svanken) också får jobba och så adderar vi pushups för fastare överarmar. Voila! En skön övning med mycket kontakt!
Kör 1 minut per ben, 6 omgångar totalt utan vila. Krydda med pushups om du vill ha mer träning för armarna.

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer