Filmad övning: Finnen och rullning på boll

Jag såg en variant på vanlig rullning på pilatesboll där man jobbar med fötterna låsta istället för att stå på knä på golvet eller en matta. Jag testade att jacka upp övningen till att öka engagemanget genom att förutom träna magen också jobba mer aktivt med baksidan av låret och ländryggen. Den blev riktig bra!
Övningen för underkroppen kallas normalt för Finnen och övningen för underkroppen är rullning på pilatesboll. Tillsammans gifter de sig lika bra som smaken Salted Caramel från Hägendazs. 🙂
Detta är alltså en övning som kräver riktigt stark bål och rörlighet i baksidan av låret och sätet. Testa bara om du känner dig säker på tekniken.
Kolla på slutet där jag bara nuddar bollen på slutet, bränner i lårens baksida!

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer