Hemmaträning

Jag visste hela sommaren att denna period skulle bli väldigt intensiv för oss alla. Hans har varit bortrest 4-5 dygn per vecka och nu när jag börjar komma igång med mina jobb och barnen ska till förskolan igen så blir det verkligen en utmaning med träningen. Det var därför jag körde lite extra intensivt för 1-2 veckor sedan. Jag hade som mål att med hjälp av pulsklockan förbränna 1000 kalorier av träning varje dag. Jag lyckades inte riktigt utan snittade på cirka 800, mycket bra med tanke på att jag var ensam så mycket med barnen.
Den här veckan har varit helt träningsfri än så länge men så fort Baxter har somnat så ska jag byta om och köra lite hemmaträning. Jag har planerat ett pass med två övningar i en tabataintervall och totalt fem intervaller. 20 minuters effektiv träning härhemma. All träning är bättre än ingen träning och 20 minuter ska jag verkligen unna min kropp idag som belöning för vad den kämpar för att hänga med hjärnan varje dag.
Vilka hänger på med ett pass hemma i ert egna vardagsrum?


Bild från plåtningen till Expressen häromdagen

Relaterade inlägg:

Videoblogg med Walking Bad från Blogger Boot Camp

Jag har lovat att filma alla övningar från det pass som jag körde på Blogger Boot Camp i lördags. Detta blir en liten microvariant i filmform på 5,5 minut (som man måste se för att förstå upplägget så kolla på filmen innan ni ställer frågor) och så specificerar jag passupplägget i text också. Det var över […]

Läs mer

Videoblogg från dagens backlöpning

Läs mer

Videoblogg: hemmaträning för rygg och axlar med pulshöjare

I dag bjuder jag på en av tre delar av mitt hemmaträningspass igår kväll. Jag är så tacksam att jag har grejer hemma att kunna plocka fram när träningsinspirationen kommer men möjligheten att gå till gymmet inte finns. Hemmaträning FTW! Föresten har jag en ny utmaning. Hopprep!

Läs mer