Videoblogg: Enbensknäböj i smithmaskin

Många tjejer tycker att det är svårt att komma åt rumpan när man tränar underkroppen. Antingen så blir man för trött i framsidan av låren eller bara i baksidan och i ländryggen. Det finns några knep vi som PTs kan ta fram till våra kunder som just vill jobba enbart med rumpan. En sån övning är enbensknäböj i smithmaskin.
Tänk på:
Placera foten i mitten, lite framför dig.
Rotera ut knäet ordentligt.
Håll upp bröstet.
Gå så djupt du kan utan att krumma ryggen.

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer