Videoblogg: rumplyft i smithmaskin

Oh la la laaa! Här kommer en grym övning för dig som vill ta vanliga rumplyft ett steg längre. Testa att köra 5 halvor i övre läget eller gör som min PT-kund Sara och gå hela vägen ner mellan varje. Du kommer även att få kontakt med baksidan av låret och rumpan förutom magen som är den primära delen som tränas. Kolla hur jag satt upp hakarna så att stången inte kan åka ner. Du orkar mycket mer vikt än vad du tror. Kör minst 10-12 omgångar med 6-10 repetitioner första passet så att du verkligen hinner känna att du får kontakt med magmusklerna. Bromsa ordentligt på vägen ner.

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer