Videoblogg: hantelcirklar och bicepscurl/axelpresskombo

Istället för att göra två separata övningar efter varandra kan du slå ihop dem till en kombination. Då ställs större krav på koordination och variationen blir bättre.
I det här klippet visar jag först en axelövning som är skonsam mot axelleden som är lite skör, kolla handflatorna som vänds framåt på väg upp.
Direkt efter kommer kombon där jag lagt ihop bicepscurl och axelpress i samma övning. De flesta är starkare i biceps än i axlar så välj den vikt som känns lagom för axlarna.
Dessa övningar tränar axelns främre och mellersta del samt biceps. Tänk på att dra in svanken, ställ gärna en fot bakom för stabilitet. Gravida ska generellt undvika pressövningar ovanför huvudet för att inte buktrycket ska bli för högt, känn efter vad som känns bra och välj en lättare vikt än vad vad du egentligen klarar.

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer