Att skydda dina personuppgifter är viktigt för oss. Vi vill att du ska känna dig trygg i din kontakt med Sandström Group AB. (För integritetspolicies för Lofsangruppen AB och Mized AB, vänligen besök deras respektive hemsida.)
Vilka personuppgifter har vi tillgång till?
Den enda personuppgift som Sandström Group AB kan få tillgång till är din epost-adress, i de fall du kontaktar oss via mail.
Vem har tillgång till dessa uppgifter?
Dina personuppgifter finns tillgängliga för anställda och medarbetare på Sandström Group AB. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part utanför Sandström Group AB.
Vem är registeransvarig för dina personuppgifter hos Sandström Group AB?
Det svenska företaget, Sandström Group AB är registeransvarig för de personuppgifter som du anförtrott till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser:
Sandström Group AB
Box 17184
104 62 Stockholm
Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: SE556937-7582
Auktoriserad representant: Hans Renman
Var lagrar vi dina uppgifter?
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras på servrar inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA).
Vilka rättigheter har du?
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig.
Hur gör du för att få ta del av de uppgifter vi har om dig?
Om du vill ta del av de uppgifter vi har om dig, så kontaktar du helt enkelt oss, som skickar dig dina personuppgifter. Du når oss via e-post: info@lsgroup.se
Personuppgiftsombud:
Vi har ett ansvarigt personuppgiftsombud som kontinuerligt hanterar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagenligt sätt. Du kan alltid kontakta vårt personuppgiftsombud på info@lsgroup.se
Hur kan jag få mina uppgifter korrigerade?
Om du vill korrigera eller radera några av dina personuppgifter kan du alltid kontakta vårt personuppgiftsombud på info@lsgroup.se
Hur kan jag få mina uppgifter raderade?
Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av oss med undantag av följande situationer:
– du har ett pågående supportärende
– du har ett pågående betald abonnemang/prenumeration hos Lofsangruppen AB eller Mized AB
– du misstänks för att ha missbrukat våra tjänster under de senaste 12 månaderna
På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Vi behöver hantera dina personuppgifter eftersom det är nödvändigt för att vi ska kunna fullgöra våra skyldigheter enligt lag.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Som en service till våra kunder raderar vi aldrig personuppgifter, detta för att förenkla för återkommande kunder, som då har tillgång till sina tidigare uppgifter, dialog, mm.
Klagomål
Om du skulle ha några klagomål kring vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till svenska Integritetsskyddsmyndigheten (Datainspektionen) eller annan behörig tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över företags hantering av personuppgifter.
Frågor
Om du har några frågor angående dina personuppgifter, etc – tveka inte att kontakta oss på info@lsgroup.se