Vi bor i en svit med ett sovrum och ett allrum med matplats och två bäddsoffor, den kallas för Royal Family här på Sunwing Side East Beach. Vi valde att boka en lägenhet högt upp, med utsikt mot havet och poolen till skillnad från flera lägenheter som är vinklade mot Side och åkrar. Barnen tycker om att leka på den stora balkongen och vi har fyra solstolar som går att sitta vid matbordet med också, perfekt när det blir en timme på rummet mitt på dagen så att jag kan fortsätta sola. Det är kul att kunna titta ner på poolen, restaurangerna och baren från balkongen samtidigt som vi ser månen, havet och soluppgången. Liiiite tidsfördriv behövs ju på semestern. 🙂
Lägenheterna längst ner har inga staket så har man barn som inte kan krypa eller äldre barn som förstår lite bättre så rekommenderar jag att bo där. Om ett par år när Sixten och Baxter är äldre så kommer vi nog välja det. Då kan barnen komma och gå som de vill lätt och vi kan ha översikt när de badar från terrassen. I och för sig har man ingen utsikt då men det finns ju för och nackdelar med allting.

Första morgonen på hotellet var barnen så inspirerade av flygresan och lekte gärnet med leksakerna ute på balkongen
