Gräsänka
I förmiddags åkte Hans och barnen på semester några dagar. De ska “göra Skåne”. Det innebär att jag har hela lägenheten för mig själv ända till tisdag!
Känner mig som en tonåring vars föräldrar åkt bort, nu är det FF!
Crazy som jag är tänkte jag börja dagen med att äta en liter jordgubbar helt själv. Galet, jag vet! Sedan ska jag vika tvätt. Totally crazy!
Fast i kväll blir det Grönan med systrar ystrar och deras karlar. Det ser jag framemot! Tror jag ska köpa en sockervadd till bebisen. Eller vänta, det kanske räknas som godis? Måste kolla upp det…
Har varit i kontakt med Synsam på morgonen. Jag har så kort tålamod just nu att jag höll på att kalla tjejen i telefonen för något fult. De godkänner inte mitt kontoutdrag vid reklamation. De säger att det måste ha ett kvitto. Jag har skickat ett formellt mail till deras huvudkontor och cc:at butiken och pappa juristen. På Måndag blir det han och jag som går till Gallerian och rabblar paragrafer från Konsumentköplagen.
Hej!
Jag har i dag varit i kontakt med er butik i Gallerian via telefon för att göra en reklamation.
20080704 köpte jag ett par solglasögon under er kampanj “25% taxfreerabatt” i Synsambutiken i Gallerian. Ett par Giorgio Armani som kostade 1904:- med rabatten. Inom ett år lossnar en pålimmad detalj från bågen som jag nu vill reklamera.
Jag hittar inte mitt kvitto men har bifogat mitt kontoutdrag till butiken i ett mail. Butiken menar att eftersom man inte kan se modellens nummer i kontoutdraget finns det inga bevis för att kontoutdraget avser just mitt par solglasögon “du kan ju ha köpt dina för sju år sedan och ha ett kontoutdrag för något som din kusin köpt” som säljaren uttryckte sig i vårt telefonsamtal.
På måndag kommer min pappa, som är jurist, och jag att besöka er butik för att fullgöra denna reklamation. Om ni har något att tillägga avseende ert ställningstagande till reklamationen och konsumentköplagen i denna fråga vill jag att ni kontaktar mig, eller min pappa.
Tack på förhand.
Lovisa Sandström
Tomas Sandström