SpiceMarket Manhattan

En av anledningarna, förutom att jag omöjligtvis skulle kunna flyga ensam med gräbsen, till min syster följde med till USA var att Hans och jag väldigt gärna ville ha lite tid ensamma. Det händer väldigt sällan. Hemma hinner vi knappt avsluta en mening innan en blöja ska bytas, någon vill ha en napp, det ska bytas TV-kanal och så vidare. Vi får nästan boka in ett möte i kalendern för att kunna prata igenom viktiga saker utan att bli avbrutna. Så med två helkvällar på Manhattan och nanny på hotellet så hade Hans bokat bord på en av sina favoritrestauranger på Manhattan, SpiceMarket i Meatpacking district. Jag hade sjukt höga förväntningar eftersom restaurangen alltid står med på topplistor och många svenska vittnar om smakupplevelser utöver det vanliga och så vidare. I slutändan tycker nog inte jag att det var så fantastiskt tyvärr. Maten var lite för stark för min smak men det var roligt att testa deras avsmakningsmeny. Vi brukar alltid göra så på riktigt spännande restauranger för att ge kocken en ärlig chans att visa sina skills. Hans var lika nöjd som vanligt.

Jag hade en helt ny outfit från Abercrombie. Man ser inte så bra på bilden men jag har en mörkblå tyllkjol med en kortare tröja med spetskant nedtill och den vita koftan som jag har i mörkblått sedan tidigare också. Gstar och Abercrombie & Fitch är två av få märken som jag känner mig bekväm och JAG i. Jag kan ingenting om mode, stil eller trender utan väljer det jag tycker är snyggt och bekvämt.

De rätter vi serverade till oss, en i taget. Jag minns inte alla konstiga kombinationer men min favorit var krabbdumplings och en iskall soppa med “shaved tuna”, supertunn tonfiskfilé i. Det var gott. Bästa knepet till att få bra restaurangservice, det bästa bordet eller finaste hotellrummet är att nämna att man 1) firar bröllopsdag eller 2)firar jämn födelsedag. I verkligheten firade vi näääästan 3-årig förlovningsdag. Säger vi (Apropå efterrätten i nedersta vänstra hörnet).

Småbarnsföräldrar som vi är hade vi bord bokat till 18.30, hemma vid 22 och i säng före midnatt. Ska man upp vid 06 för att göra Manhattan får man vara förutseende. Men vi delade på en halv(!) flaska vitt vin, jag drack en Bellini som fördrink men så fick jag också lätt huvudvärk morgonen efter…

Relaterade inlägg:

Nedräkning till Sunwing Resort Makadi Beach

Vinterns första snöblandat regndag framkallar en nästan manisk nedräkning till vår kommande semester till Egypten. Om 10 dagar ligger vi vid poolen, äter glass och njuter av värmen! Sunwing Makadi Beach är ett nyöppnat hotell med stort vattenland och all inclusivekoncept som ingår för alla gäster. Vi har bott på ett riktigt all inclusivehotell en […]

Upper East Side Shopping och Mexikansk middag

Här är ett blogginlägg med några bilder på vad som hände igår. Efter att ha sprungit vårt löppass längs Hudson River så åt vi frukost på Dinern på hörnet.  Jag åt pannkakor, omelett och yoghurt. Vi brukar alltid beställa in ett par rätter och dela på. Några timmar senare mötte jag upp Hans som varit […]

Framme i New York

God morgon från Manhattan! 🙂 Klockan är strax efter 06 här hos oss, 5 timmar efter er när det är vintertid i Sverige. Vi har precis vaknat efter 8 timmar sömna. Jag har sovit lite oroligt som jag ofta gör när jag sover på en ny plats. Vi landade före beräknad ankomst i går eftermiddag, […]