Filmat benpass med 3 block

Vi filmade vårt benpass idag så att ni kan få inspiration till er egen benträning. Jag kör inga specifika magpass utan som ni ser så har jag ett stort inslag av bålstyrka i min träning för underkroppen. Dessa övningar är inte till för nybörjare eller om du är gravid eller nyligen har varit. Om du känner dig osäker bör du dubbelkolla din teknik med en PT.
Block 1:
Utfall med ett ben bakåt, främre knäet och tån är i linje i bottenläget. Lägg all vikt på främre benet och var superstark i ryggen.
Block 2:
Utfallsgång framåt med balansmoment, främre tån och knäet i linje, stark rygg och naveln nära ryggen. Grodhopp tillbaka med ljudlös landning. Jag kör med 10-15 kg.
Block 3:
Sidoutfall bakom och enbenshopp, med främre knäet och tån i linje, rak rygg och stark bål. Tre olika grepp med bandet.
Varje block körs med 6-12 repetitioner per omgång/ben i 4 set/varv.
[videofyme id=”1228811″ width=”500″ height=”320″]

Relaterade inlägg:

Haul från Matsmart.se

Visste du att många livsmedel och andra produkter i våra affärer slängs trots att det inte är något fel på dem? Jag har testat Matsmart.se, en butik online där du kan köpa mat och andra produkter som har kort bäst föredatum eller som kanske är felmärkta. Men det är såklart inget fel på varorna! Skillnaden […]

Läs mer

Film: Så skapar du konkreta mål av dina träningsdrömmar

Läs mer

Annika o Lofsans löpskola avsnitt 2

Ny onsdag innebär ett nytt avsnitt av hälsoprofilen Annika Sjöös och min löpskola. Idag pratar vi om bålstabilitet. In och prenumerera på min youtubekanal för att ta del av alla mina filmer!

Läs mer