Plyplan!

Sedan vi flög till USA förra måndagen har Sixten varit besatt av flygplan. Han har ögon som en hök och ser dem som en liten prick långt upp i himlen. På hotellrummet i New York hade vi fri sikt över skyskraporna och Sixten kunde se alla plan som flög in mot Newark.
-Plyplan! Plyplan! Plyplan!
Morgon som kväll. När vi skulle flyga hem och närmade oss flygplatsen med taxin blev han så uppspelt att han inte visste vart han skulle ta vägen.
-Plyplanplyplanplyplan!
På förskolan idag har han varit ute hela dagen med ansiktet konstant upp mot himlen letandes efter flygplan. Sixten fick lite leksaker på flighterna, bland annat en liten pekbok med ett flygplan på framsidan. Den har han gått runt med hela kvällen sedan vi kom hem från parken och noggrant visat och pekat.
-Plyplan.
Boken fick till slut följa med hela vägen ner i sängen. Han drack bara halva vällingflaskan innan han var tvungen att mumla:
-Plyyyplaaaan… Plyyyplaaan…
Även när nappen kom in i munnen fortsatte han rabbla med boken i ett stadigt tag i handen. Sedan somnade han mitt i ordet.

Pyjamasen är nyinköpt på Gap i New York. Shorts och tisha i storlek 4 years.

Relaterade inlägg:

Julafton 2012, Hans gästbloggar

Sixten vaknade kl 06.00 igår. Det var perfekt för då slapp jag ligga vaken längre. Vem vill sova då man är ledig??? Kakstinn frukost på det och sedan ut på Söder för lite frisk luft. Vi valde att mata “ankorna” (läs: fiskmåsarna) nere vid Årstaviken. Grabbarna fick kalla fingrar. Fåglarna fick saffransbullar och ingefärskakor. Lovisa […]

Läs mer

Some drama

Det blev en dramatisk eftermiddag idag. Barnvakten ringde mig på jobbet och berättade att Sixten ramlat och slagit hål i bakhuvudet. Det blödde ganska kraftigt och Sixten var rätt skärrad. Jag är jätteglad att hon ringde mig direkt, innan hon började undersöka Sixten närmare, om han skulle behöva sy. Jag kastade mig på cykeln och […]

Läs mer

Sixten och Baxters julpyssel

  På barnens nya förskola pysslar de väldigt mycket. Även de allra yngsta, som Baxter och hans kompisar får sitta och pula och fixa ihop saker. Sedan hjälper pedagogerna till och sätter samman projekten så att barnen kan se helheten och vi vuxna får saker som går att spara till barnen blir några år äldre. […]

Läs mer